اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش منطقه 7 تهران مطرح کرد

لزوم پرهیز از رقابت‌، امتحان و چهارجوابی‌های بی‌خاصیت در مدارس

مدیر آموزش و پرورش منطقه 7 تهران با اعلام این مطلب که 40 هزار دانش‌آموز در این منطقه، مراسم روز اول مهر را برگزار می‌کنند، گفت: باید از رقابت‌ها، مقایسه‌های بدون نفع، امتحانات و چهارجوابی‌های بی‌خاصیت کم کرده بر تجربه‌اندوزی و پژوهش دانش‌آموزان بیفزاییم.

لزوم پرهیز از رقابت‌، امتحان و چهارجوابی‌های بی‌خاصیت در مدارس

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، آئین بازگشایی مدارس منطقه 7 پایتخت با حضور سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سعید ربوشه مدیر آموزش و پرورش منطقه 7 تهران، شهردار منطقه 7 و جمعی دیگر از مقامات و رؤسا در دبیرستان شاهد جوادالائمه برگزار شد.

سعید ربوشه مدیر آموزش و پرورش منطقه 7 تهران در این آئین با تبریک بازگشایی مدارس و تسلیت ایام سوگ، حزن و اندوه، به تقارن این دو رویداد فرهنگی و تربیتی پرداخت و گفت:‌امروز در ایران اسلامی بازگشایی مدارس با ایام محرم که بزرگ‌ترین رویداد تاریخی به وقوع پیوسته ، مقارن شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 7 تهران به آمادگی مدارس، کلاس‌ها و حتی آماده‌سازی کتاب‌ها برای تحصیل دانش‌آموزان اشاره و بیان داشت: در و دیوارها را تزئین کرده‌ایم، کتاب‌ها را مهیا کرده‌ایم اما این‌ها همه زمانی محقق می‌شود که معلم که این مسئولیت را پذیرفته است یک سال دیگر در راستای تحول و تربیت دانش‌آموزان قدم بردارد.

وی با اعلام این مطلب که امروز 40 هزار دانش‌آموز در منطقه 7 تهران، مراسم روز اول مهر را برگزار می‌کنند، گفت: تربیت کار پیچیده و سختی است و ما به تنهایی از پس آن بر نمی‌آئیم باید پلیس، خانواده و به خصوص پدران به کمک معلمان بیایند.

این مقام ارشد آموزش و پرورش با انتقاد از رقابت‌ها و مقایسه‌های بدون نفع تصریح کرد: باید از رقابت‌ها و مقایسه‌های بدون نفع کم کنیم، از امتحانات و 4 جوابی‌های بی‌خاصیت بکاهیم؛ خدا را شکر که دکان‌بازار تیزهوشان را وزیر، جمع کرد چرا که دو سه دهه با این انحرافات روزگار گذراندیم.

وی ادامه داد: باید بچه‌های ما با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند، مبانی اقتصاد مقاومتی که 20 سال است که شعار ماست؛ باید با سرمایه و بحث‌های مالی آشنا شوند.

ربوشه با اعلام این مطلب که دو سه دهه به انحراف رفته‌ایم،‌ ادامه داد: آرزو می‌کنم که دانش‌آموزان ما در مدرسه به آزمایشگاه بروند، پژوهش کنند و تجربه بیندوزند نه اینکه سرشان همش در کتاب باشد؛ به جای از بَر کردن، احساس خودارزشمندی و مفید بودن داشته باشند و مدرسه آنقدر برایشان لذت‌بخش باشد که بخواهند حتی روزهای تعطیل نیز در مدرسه بگذرانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول